- Pusty
Tarvitsetko apua?
Käytä chattia
Aloita chatEtsi öljyjä parametrin mukaan
Valmistaja | SAE viskositeettiluokka | Tilavuus [litraa] | Standardi |
---|---|---|---|
Valitse | Valitse | Valitse | Valitse |
- Valmistaja
- Linja
- Standardi
- BMW LL-04 (17)
- BMW M-MODEL (2)
- CITROEN B71 2290 (2)
- CITROEN B71 2312 (2)
- Dexos 2 (3)
- FIAT 9.55535-D2 (2)
- FIAT 9.55535-G2 (2)
- FIAT 9.55535-S1 (2)
- FIAT 9.55535-S2 (13)
- FIAT 9.55535-S3 (3)
- FORD M2C931 D (2)
- FORD WSS-M2C917-A (8)
- FORD WSS-M2C937-A (2)
- FORD WSS-M2C948-B (2)
- FORD WSS-M2C950-A (2)
- GM DEXOS2 (14)
- MB 226.5 (8)
- MB 226.51 (2)
- MB 229.3 (4)
- MB 229.31 (34)
- MB 229.5 (2)
- MB 229.51 (29)
- MB 229.52 (9)
- OPEL OV0401547-D30 (3)
- OPEL OV0401547-G30 (3)
- PEUGEOT B71 2290 (2)
- PEUGEOT B71 2312 (2)
- PORSCHE A40 (4)
- PORSCHE C20 (2)
- PORSCHE C30 (9)
- PSA B71 2290 (3)
- PSA B71 2297 (3)
- PSA B71 2312 (2)
- RENAULT RN 0700 (21)
- RENAULT RN 0710 (21)
- RENAULT RN 0720 (2)
- RENAULT RN17 (2)
- RENAULT RN17 RSA (2)
- VOLVO RBS0-2AE (1)
- VOLVO VCC 95200377 (2)
- VW 501.01 (4)
- VW 502.00 (14)
- VW 504.00 (9)
- VW 505.00 (20)
- VW 505.01 (12)
- VW 507.00 (9)
- VW 508.00 (2)
- VW 509.00 (2)
- SAE-viskositeettiluokka
- ACEA-spesifikaatio
- API-spesifikaatio
- Tilavuus [litraa]
- Hinta
Moottoriöljyt
(löytyi 68 tulosta)
Huippumerkit lyömättömiin hintoihin Motointegratorissa
Onko seuraava öljynvaihto tulossa? Motointegratorista löydät autoosi sopivan moottoriöljyn nopeasti ja kätevästi verkossa. Voit valita useiden tunnettujen valmistajien, kuten CASTROL, LIQUI MOLY, SHELL ja TOTAL, valikoimasta. Moottoriöljyn osalta on erityisen tärkeää käyttää vain omalle ajoneuvolle sopivia tuotteita. Käytännöllisen suodatinjärjestelmämme avulla voit tarkastella vain ajoneuvosi moottorin kanssa yhteensopivia tarjouksia. Vertaile nyt huippumerkkejä ja tilaa korkealaatuista moottoriöljyä osoitteesta MOTUL, SHELL, LIQUI MOLY tai YHTEENSÄ kätevästi kotiisi.

Ilmoitus käytetyn öljyn hävittämisestä
Jäteöljyasetuksen mukaan olemme velvollisia ottamaan takaisin maksutta seuraavat käytetyt öljyt: -- Polttomoottoriöljy -- Vaihteistoöljy -- Öljynsuodattimet ja öljyjäämät, joita syntyy säännöllisesti öljynvaihdon yhteydessä. Voit palauttaa meille sen määrän käytettyä öljyä, joka vastaa meiltä ostamaasi määrää.
Hyväksyntäpisteemme on:
Motointegrator.fi - Käytettyjen öljyjen keräyspiste
Cleverlog-Autoteile GmbH
Westhafenstr. 1
13353 Berliini
Saksa
Voit lähettää käytetyn öljyn vastaanottopisteeseemme, ja toimituskulut ovat täällä omalla kustannuksellasi. Sopivat käytetyn öljyn keräyspisteet löydät myös Internetistä tai paikallislehdistä.
Huomaa: Käytettyyn öljyyn voidaan soveltaa erityisiä kuljetusehtoja. Haluamme myös huomauttaa, että vastaanottopisteessämme on laitos, jossa voit vaihtaa öljysi ammattimaisesti.
Jos olet kaupallinen loppukäyttäjä, huomaa, että saatamme käyttää kolmansia osapuolia täyttääksemme osallistumisvelvoitteemme sinua kohtaan.
Valmistaja: | MOBIL |
Indeksi: | M-SUP 2000 X1 10W40 20LBI |
Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | MAGNATEC 10W40 A/B 1L SET |


Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | EDGE 0W40 A3/B4 4L |
SAE-viskositeettiluokka: | 0W40 |


Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | MAGNATEC 5W40 A3/B4 4L |
SAE-viskositeettiluokka: | 5W40 |


Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | EDGE 5W30 M 4L |
SAE-viskositeettiluokka: | 5W30 |


Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | MAGNATEC 0W30 D 4L |
SAE-viskositeettiluokka: | 0W30 |


Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | EDGE 0W20 LL IV 1L |
SAE-viskositeettiluokka: | 0W20 |


Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | MAGNATEC 0W30 C2 1L |
SAE-viskositeettiluokka: | 0W30 |


Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | EDGE 0W30 A5/B5 1L |
SAE-viskositeettiluokka: | 0W30 |


Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | MAGNATEC 0W30 C2 4L |
SAE-viskositeettiluokka: | 0W30 |


Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | EDGE 0W20 V 4L |
SAE-viskositeettiluokka: | 0W20 |


Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | GTX 5W30 C4 4L |
SAE-viskositeettiluokka: | 5W30 |


Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | GTX 5W30 C4 1L |
SAE-viskositeettiluokka: | 5W30 |


Valmistaja: | CASTROL |
Indeksi: | MAGNATEC 0W30 D 1L |
SAE-viskositeettiluokka: | 0W30 |
Osta moottoriöljyä halvalla verkossa
Moottoriöljyä ostaessasi kannattaa kiinnittää huomiota sekä laatuun että yhteensopivuuteen oman ajoneuvosi kanssa. Verkkokaupastamme löydät laadukasta moottoriöljyä parhaaseen hintaan ja säästät matkan erikoisliikkeeseen - niin seuraava öljynvaihto voi tulla!
Moottoriöljyn toiminta
Moottoriöljyllä on monia tehtäviä moottoriajoneuvon moottorissa, ja siksi se on välttämätön. Öljyn päätehtävä on voidella moottorin liikkuvat osat, jotka muuten kuluisivat nopeasti kitkan vuoksi. Kun kyseiset osat peittyvät kalvon tavoin, kitka vähenee ja moottorin vaurioituminen estyy. Lisäksi moottoriöljy jäähdyttää paikkoja, jotka lämpenevät auton käydessä, mutta joihin jäähdytysneste ei pääse - kuten männät ja kampiakseli. Moottoriöljyn muita tehtäviä ovat hydraulisten voimien siirtäminen, esimerkiksi palotilan ja kampikammion tiivistäminen sekä moottorin puhdistaminen poistamalla vanha öljy ja palamisjäämät
Mikä moottoriöljy on oikea?
Omaan autoon ei missään tapauksessa saa käyttää mitä tahansa moottoriöljyä - sopiva öljy riippuu yksilöllisestä öljynsuodatinjärjestelmästä, moottorin rakenteesta ja ajoneuvon metallurgiasta, ja ajoneuvon valmistaja testaa ja määrittää sen tarkasti. SAE-viskositeettiluokka sekä API-luokitus ja ACEA-eritelmä ovat ratkaisevia. Ne antavat tietoa öljyn virtausominaisuuksista ja suorituskyvystä. Ennen öljyn ostamista on tärkeää noudattaa valmistajan ohjeita, sillä moottori voi vaurioitua, jos käytetään väärää moottoriöljyä
Moottoriöljyn sekoittaminen - onko se mahdollista?
Eri moottoriöljyjä voidaan sekoittaa vain, jos ne soveltuvat samaan moottorikonseptiin. Bensiini- ja dieselmoottoreiden öljyjä ei sen vuoksi saa koskaan sekoittaa keskenään, eikä myöskään nelitahti- ja kaksitahtimoottoreiden öljyjä. On kuitenkin aina huolehdittava siitä, että käytetään vain sellaista moottoriöljyä, jonka laatu täyttää ajoneuvon valmistajan vaatimukset
Mitkä ovat moottoriöljyn tehtävät?
Ennen kaikkea moottoriöljyn tehtävänä on tietenkin voidella riittävästi moottorin mekaanisesti liikkuvat osat. Öljypumppu puristaa öljyä ohuiden kanavien läpi ja luo tarvittavan paineen voidellakseen osat, kuten kampiakselin laakerit, kiertokangen laakerit tai nokka-akselin laakerit ja venttiilit. Moottoriöljyn upottaminen öljypohjaan voi johtaa myös roiskevoiteluun.
Öljy roiskuu sylinteriputkiin ja voitelee ne. Tässä vaiheessa tulevat kuitenkin jo esiin muut tärkeät tehtävät. Männänrenkaiden lisäksi öljy tiivistää männän ja sylinteriputkien välisen palotilan. Se jäähdyttää näitä komponentteja ja kuljettaa lämmön pois. Myös palamisjätteet kulkeutuvat pois. Moottoriöljyn on myös pidettävä ne suspendoituneina, jotta öljypohjaan ei pääse muodostumaan vaarallista öljylietettä.
Milloin moottoriöljy on vaihdettava?
Näistä vaatimuksista seuraa tarve vaihtaa moottoriöljy säännöllisin väliajoin. Öljynsuodatin suodattaa aluksi pois erityisesti suspendoituneet hiukkaset. Jossain vaiheessa huokoset kuitenkin tukkeutuvat. Silloin öljy ohjataan ohituskanavan kautta, mutta sitä ei enää suodateta yhtä tehokkaasti. Tämä lisää riskiä, että likapartikkelit vahingoittavat moottoria pitkällä aikavälillä. Siksi öljy, myös moottoriöljyn suodatin, on vaihdettava säännöllisin väliajoin.
Vaihtovälit voivat kuitenkin vaihdella suuresti. Erityisesti nykyaikaisissa moottoreissa käytetään pitkäikäisiä öljyjä. Nämä öljyt pysyvät moottorissa huomattavasti pidempään kuin perinteiset moottoriöljyt. Tarkat vaihtovälit löytyvät ajoneuvon valmistajan huoltokirjasta.
Vanhemmissa ajoneuvoissa vaihtoväli on 10 000-15 000 km. Jopa vanhemmat klassikkoautot, joissa on kaasutinmoottori, saattavat vaatia vieläkin tiheämpää öljynvaihtoa. Tämä pätee erityisesti, jos ajoneuvoa liikutetaan vain satunnaisesti. Kylmäkäynnistyksen aikana kaasuttimeen valuu enemmän polttoainetta. Tämä polttoaine laskeutuu moottorin sammuttamisen jälkeen ja valuu öljypohjaan. Siellä polttoaine sekoittuu öljyyn ja rajoittaa merkittävästi suorituskykyä.
Samanlainen ilmiö voi esiintyä uudemmissa ajoneuvoissa. Teknisten prosessien (nokihiukkassuodatin) ja käynnistysvaiheessa vallitsevien lämpötilojen vuoksi myös dieselyksiköiden moottoriöljy voi laimentua voimakkaasti dieselpolttoaineella. Lisäksi moottoriöljyyn voi muodostua kondensaatiota erityisesti bensiinimoottoreissa. Näin on molemmissa edellä mainituissa tapauksissa, erityisesti lyhyiden matkojen aikana.
Mitä moottoriöljyä ajoneuvoni tarvitsee?
Kuten jo mainittiin, on olemassa tavanomaisia ja pitkäikäisiä öljyjä sekä matalaviskositeettisia öljyjä. Kun ostat pitkäikäisiä öljyjä, sinun on varmistettava, että kyseisellä öljyllä on valmistajan hyväksyntä; sama koskee matalaviskositeettisia öljyjä, jotka ovat usein SAE 0W tai 5W. Lisäksi pitkäikäisiä öljyjä ja tavanomaisia öljyjä ei sekoiteta keskenään. Pitkäaikaisöljy ei sovellu tavanomaisiin moottoreihin ja päinvastoin. Taustalla on nykyaikaisten moottoreiden suorituskyvyn kasvu, jossa on suurempi puristus, korkeampi palamislämpötila (yleensä turboahdettu) jne.
Mitä öljyjen nimitykset tarkoittavat?
Tavanomaisissa moottoriöljyissä erotetaan mineraalinen, synteettinen ja puolisynteettinen moottoriöljy. Yksinkertaisesti sanottuna mineraaliöljyllä on aina tietty viskositeetti, minkä vuoksi on erotettava alhaisempi ja korkeampi viskositeetti. Periaatteessa öljyt, joiden viskositeetti on välillä SAE 15-SAE 60, ovat kesäöljyjä, koska viskositeetti on lämpötilasidonnainen ja ohenee lämmön kasvaessa.
Arvo viittaa korkean lämpötilan viskositeettiin (periaatteessa moottorin lämpötilaan). Viskositeetti määrittää voitelukalvon. Sitä vastoin luokkien SAE 0W - SAE 25W tai 20W öljyt ovat talviöljyjä. SAE 0W on riittävän juoksevaa ja säilyttää voitelukalvonsa jopa miinus 40 asteeseen, 20W miinus 20 asteeseen ja 25W miinus 15 asteeseen. Öljyt, joiden numeron perässä on "W", ilmaisevat ympäristön lämpötila-alueen (alhainen lämpötila).
Yleensä yksitehoiset öljyt ovat mineraaliöljyjä, monitehoiset öljyt alkaen SAE 15W ovat puolisynteettisiä öljyjä ja sitä pienemmät, esimerkiksi SAE 0W-40 tai 10W-40, ovat synteettisiä moottoriöljyjä. Näitä voidaan yleensä sekoittaa keskenään, mutta moottori tulisi kuitenkin käynnistää vain yhdellä tietyllä öljyllä.
Lisäksi moottoriöljyissä on usein merkintä "esipuhdistettu". Tämä tarkoittaa, että kyseessä on uusi öljy. Muussa tapauksessa saat uudelleenkäsiteltyä moottoriöljyä. Lisäksi voit lukea erilaisista valmistajan koodeista tai suoraan mainituista hyväksynnöistä. Jos ajoneuvon valmistajaa ei ole erikseen mainittu, voit myös vertailla tai määrittää hyväksytyt moottoriöljyt valmistajan teknisissä tiedotteissa.
Miten moottoriöljy on hävitettävä?
Moottoriöljy on hävitettävä ongelmajätteenä jäteöljyasetuksen mukaisesti. Öljyä ei myöskään saa polttaa. Myyjät ottavat sinulta vastaan ostamasi öljymäärän. Käytetyn öljyn voi hävittää myös joissakin kierrätyskeskuksissa. Lisäksi lukuisat huoltoasemat ja korjaamot tarjoavat tätä palvelua, mutta silloin useimmiten vain maksua vastaan tai kanta-asiakkaille.