Matkailuautosesonki 2024

Vaihteistoöljyt

(löytyi 19 tulosta)

Tilaa vaihteistoöljyt verkossa

Motointegratori-verkkokaupasta löydät helposti oikean tuotteen ajoneuvoosi. Meillä on laaja valikoima voiteluaineita tunnetuilta valmistajilta. Valitse meidän huipputarjouksemme ja anna meidän vakuuttaa sinut korkealla laadulla ja lyömättömillä hinnoilla.

Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä

Käytetty öljy on vaarallista jätettä. Koska se saastuttaa ympäristöä, on tärkeää antaa se sellaisen yrityksen haltuun, joka kerää ja/tai käsittelee jäteöljyä. Jäteöljyn päästäminen ympäristöön tai sen polttaminen ulkona on lainvastaista.

Ympäristön suojelemiseksi säilytä käytetty öljy sopivassa tiiviissä astiassa ennen sen viemistä keräyspisteeseen. Voit jättää jäteöljyn maksutta kunnan vaarallisen jätteen vastaanottopisteeseen, joita on yleensä huoltamoiden yhteydessä ja öljyjätehuollon järjestävän yrityksen toimipaikoissa.

Näytä lisää

Sijoituskriteerit
Ei ole saatavillaVaihteistoöljy ATF CASTROL Transmax ATF MULTI 1L
Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä
Vaihteistoöljy ATF CASTROL Transmax ATF MULTI 1L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   469842
17,43 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 17,43 €
2-4 arkipäivää
Ei ole saatavillaVaihteistoöljy CASTROL TRANS MANUAL MV 75W90 0.5L 0.5L
Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä
Vaihteistoöljy CASTROL TRANS MANUAL MV 75W90 0.5L 0.5L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX M. MV 75W90 0,5
SAE-viskositeettiluokka:  75W90
10,58 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 10,58 €
2-4 arkipäivää
Vaihteistoöljy ATF CASTROL Transmax CVT 1L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX CVT 1L
18,18 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 18,18 €
2-4 arkipäivää
Ei ole saatavillaVaihteistoöljy CASTROL TRANS LS LL 75W140 20L
Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä
Vaihteistoöljy CASTROL TRANS LS LL 75W140 20L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX LS LL 75W140 20L
SAE-viskositeettiluokka:  75W140
510,08 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 25,50 €
2-4 arkipäivää
Ei ole saatavillaVaihteistoöljy CASTROL TRANS MANUAL MV 75W90 1L
Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä
Vaihteistoöljy CASTROL TRANS MANUAL MV 75W90 1L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX M. MV 75W90 1L
SAE-viskositeettiluokka:  75W90
22,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 22,22 €
2-4 arkipäivää
Ei ole saatavillaVaihteistoöljy CASTROL TRANS ATF DX III MULT 20L
Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä
Vaihteistoöljy CASTROL TRANS ATF DX III MULT 20L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX DEX III MV 20L
178,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 8,90 €
2-4 arkipäivää
Ei ole saatavillaVaihteistoöljy CASTROL Trans Manual TR 75W90 20L
Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä
Vaihteistoöljy CASTROL Trans Manual TR 75W90 20L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX M. TR 75W90 20L
SAE-viskositeettiluokka:  75W90
295,33 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 14,77 €
2-4 arkipäivää
Ei ole saatavillaVaihteistoöljy CASTROL Trans Manual MV 75W90 20L
Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä
Vaihteistoöljy CASTROL Trans Manual MV 75W90 20L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX M. MV 75W90 20L
SAE-viskositeettiluokka:  75W90
293,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 14,69 €
2-4 arkipäivää
Ei ole saatavillaVaihteistoöljy CASTROL Trans Manual EP 80W 20L
Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä
Vaihteistoöljy CASTROL Trans Manual EP 80W 20L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX M. EP 80W 20L
SAE-viskositeettiluokka:  80W
110,07 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 5,50 €
2-4 arkipäivää
Ei ole saatavillaVaihteistoöljy CASTROL Transmax 75W140 1L
Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä
Vaihteistoöljy CASTROL Transmax 75W140 1L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX LS LL 75W140 1L
SAE-viskositeettiluokka:  75W140
26,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 26,72 €
2-4 arkipäivää
Vaihteistoöljy ATF CASTROL Transmax ATF MULTI 5L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX DEX/MERC MV 5L
35,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ei ole saatavillaVaihteistoöljy CASTROL Syntrax 75W90 1L
Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä
Vaihteistoöljy CASTROL Syntrax 75W90 1L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANS AXLE LL 75W90
SAE-viskositeettiluokka:  75W90
29,53 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 59,06 €
2-4 arkipäivää
Vaihteistoöljy ATF CASTROL Transmax CVT 5L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX CVT 5L
69,45 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ei ole saatavillaVaihteistoöljy CASTROL Syntrans TR 75W90 1L
Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä
Vaihteistoöljy CASTROL Syntrans TR 75W90 1L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX M. TR 75W90 1L
SAE-viskositeettiluokka:  75W90
21,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 42,28 €
2-4 arkipäivää
Ei ole saatavillaVaihteistoöljy ATF CASTROL TRANS ATF DX III MULT 1L
Huomautuksia jäteöljyn hävittämisestä
Vaihteistoöljy ATF CASTROL TRANS ATF DX III MULT 1L
Valmistaja:   CASTROL
Valmistajan numero:   TRANSMAX DEX III MV 1L
12,55 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskulujaTuotteen litr hinta: 12,55 €
2-4 arkipäivää

Voiteluöljy vaihteiston täydellistä toimintaa varten

Vaihteisto ei voi toimia ilman vaihteistoöljyä! Nykyään moottoriajoneuvoissa on Manuaali-, automaatti-, siirto- tai akselivaihteisto. Toimintahäiriöiden välttämiseksi vaihteiston koko käyttöiän ajan tarvitaan erikoisvaihteistoöljyjä tai LHM-vaihteistoöljyjä LHM-vaihteistoöljyt. Näin tehdessä on kiinnitettävä hyvin tarkkaan huomiota vastaaviin kokoonpanoihin, tämän vuoksi vaihteistoöljyt on sisällytetty kehitystyöhön suunnitteluelementtinä.

API-luokitus (API on lyhenne sanoista American Petroleum Institute) määrittelee voimansiirtoöljyt seuraavasti ja siinä erotetaan kuusi luokkaa, joista voidaan tehdä vain karkea luokitus, koska nykyaikaisia vaihteistoöljyjä koskevat vaatimukset ovat hyvin monimutkaisia. Lyhenteellä GL (gear voiteluaine) ja numeroita 1-6 käytetään vaihteistoöljyjen luokitteluun. Luokituksen numerot kuvaavat öljyn kuormituskapasiteettia, jolloin tällä hetkellä ainoastaan API GL-3, GL-4 ja GL-5 on käytännön merkitystä.

Lisäluokitusta tarjoavat SAE:n viskositeettiluokat vuodelta 1911, jotka on laatinut Society of Automotive Engineers (SAE). Ne on määritelty auttamaan kuluttajia valitsemaan oikean öljyn ja siten myös oikean öljytuotteen oikea öljy ja siten oikea viskositeetti. Pienemmät numerot ohuille öljyille ja suuremmat viskoottisemmille öljyille.

Käyttövinkki: Vaihteistoöljyn ja moottoriöljyn erottamiseksi toisistaan on hyödyllistä suorittaa Testi auttaa erottamaan vaihteistoöljyn moottoriöljystä, koska vaihteistoöljyssä on melko pistävä haju miellyttävä tuoksu.

Vaihteistoöljyt toimitetaan kätevästi kotiisi

Motointegrator-verkkokaupasta voit tilata oikean vaihteistoöljyn helposti kotoa käsin mukavasti omasta kodistasi käsin. Valitse lukuisten valmistajien kattavasta tuotevalikoimasta Tarjoamme tunnettuja voiteluaineita kaikissa hintaluokissa, kuten moottoriöljyjä, hydrauliikkaöljyjä tai automaattivaihteistoöljyjä Automaattivaihteistoöljyt. Päivittäinen toimitus takaa lyhyen toimitusajan ja näin ollen nopean Haluttujen tavaroiden toimittaminen.

Vaihteiston tehtävä

Vaihdelaatikoita tarvitaan sovittamaan moottorin pyörimistehonopeudesta riippuvan pyörän nopeuteen. Moottori- ja nopeusriippuvaisia ​​pyörien nopeuksia harmonisoivien vaihteiden lisäksi tasauspyörästö kompensoi erilaisia ​​pyörien nopeuksia, jotka johtuvat alhaisemmista sisäpyörän nopeuksista ja suuremmista ulkopyörien nopeuksista. Vaihteistoissa, jotka säätävät moottorin vääntömomenttia ja nopeutta, erotetaan automaattivaihteisto ja manuaalivaihteisto. Lisäksi oli niin sanottu DSG-vaihteisto.

Automaattivaihteiston ja manuaalivaihteiston välinen ero

Manuaali- ja automaattivaihteistoja verrattaessa käy selväksi, että vaihteistoöljyillä voi olla täysin erilaisia ​​tehtäviä. Yksinkertaisesti sanottuna manuaalivaihteistoissa lukitaan erikokoiset ja siten eri nopeudet vaihteet. Tätä varten kytkettävien hammaspyörien pyörimisliike on mahdollista synkronointirenkaiden avulla. Yhdessä nämä prosessit viittaavat siihen, että hammaspyörien ja myös ajoitusrenkaiden välillä on paljon mekaanista kitkaa. Siksi manuaalisten vaihteistojen vaihteistoöljyjä käytetään pääasiassa voiteluun. Lisäksi ne myös haihduttavat kitkan synnyttämää lämpöä.

Mitkä ovat hydrauli- ja vaihteistoöljyjen tekniset tiedot?

Vaihteistoöljyt manuaalivaihteistoille

Spesifikaatiossa yhdysvaltalaiset "American Petroleum Instituten", lyhennettynä API:n, määritykset ovat vallinneet. Nämä eivät ole laatuominaisuuksia, vaan teknisiä tietoja. Tällä hetkellä se on pääasiassa jaettu API GL-1:stä API GL-5:een. API GL-1 vaihteistoöljyt soveltuvat kierrekartiovaihteisiin, kierrevaihteisiin (ohjaus) ja yleensä alhaisiin luistonopeuksiin. API GL-2 soveltuu hammaspyörille, joissa esiintyy korkeampia lämpötiloja, esimerkiksi lisääntyneen liukukosketuspaineen vuoksi.

Vaihteistoöljyt

API GL-3 sopivat spiraalikartiohammaspyörille, joiden nopeuden, kuormituksen ja lämpötilan vaatimukset ovat melko keskisuuret. API GL-4:ää käytetään transaksiaalisissa vaihteistoissa, joissa on offset-akselit, joihin kohdistuu suurempi kuormitus. API GL-5 pääasiassa hypoidivaihteisiin. Nykyään merkitykselliset vaihteistoöljyt edustavat määrityksiä API-GL-3 - API GL-5. Tämän spesifikaation lisäksi on myös ilmoitus viskositeetista. Ajoneuvojen valmistajien hyväksyntää on noudatettava.

Hydrauliöljyt automaattivaihteistoille

Automaattivaihteistoöljyjen (Autotransmission Fluid ATF) on täytettävä täysin erilaiset vaatimukset. Nämä ovat hydrauliöljyjä, jotka kytkevät hydraulisesti vaihteiston liukulevyn venttiilejä. Vaadittu suuri leikkauslujuus näkyy kuitenkin erityisen selvästi muuntimen hydraulisesta voimansiirrosta. Vaihteiston ja moottorin välinen kitkayhteys syntyy muuntimessa olevasta automaattivaihteistoöljystä. Automaattivaihteiston rakenteesta ja toiminnasta johtuen näiden vaihteistoöljyjen on kestettävä korkeita lämpötiloja.

Spesifikaatio on tässä hieman erilainen. Erityisesti Ford (Mercon) ja General Motors (Dexron) ovat määrittäneet vaatimuksensa autoöljyille ja määritellyt ne sisäisesti käyttäen lueteltuja teknisiä tietoja. Muut vaihteistovalmistajat ja autonvalmistajat ovat omaksuneet nämä tiedot ja täydentäneet niitä omilla tiedoillaan. Siksi tekniset tiedot ovat hieman epäselvempiä. Automaattivaihteistoöljyjen osalta on noudatettava ajoneuvon valmistajan hyväksyntöjä ja ilmoituksia.

Voidaanko erilaatuisia vaihteistoöljyjä sekoittaa?

Nyt autonomistajille herää luonnollisesti kysymys, voidaanko hydrauliöljyihin sekoittaa esimerkiksi erilaisia ​​API-määrityksiä tai erilaisia ​​Mercon- ja Dexron-spesifikaatioita. Vastaus on selvästi ei! Lisäksi valmistajan hyväksymiä öljyjä ei voi vaihtaa vain erilaatuisiin öljyihin. Riippuen siitä, mitä API-öljyä on täytetty väärin, mekaaninen kuluminen lisääntyy, mutta päinvastoin, kitka voi olla myös liian alhainen. Tämä tarkoittaa, että vain hyväksyttyjä öljyjä voidaan täyttää.

Milloin manuaali- tai automaattivaihteiston öljy tulee vaihtaa?

Tässä autonvalmistajat itse ovat aiheuttaneet eniten hämmennystä. Useiden vuosien ajan uusien autojen ostajille on kerrottu, että heidän ajoneuvojensa vaihteistot vaativat vain vähän tai ei ollenkaan huoltoa (öljynvaihtoa). Tämä on harhaanjohtava vastaus, koska sen sanotaan olevan täynnä öljyä koko elämäksi. Ajoneuvon elinkaari on kuitenkin rajallinen.

Useimpien autojen elinkaari on kahdeksan ja enintään 15 vuoden välillä. Väitetty elintarvikkeiden vapaus również viittaa siis rajoitettuun ajanjaksoon. Tämä väite tulee erityisen ongelmalliseksi, koska oletetaan myös keskimääräinen kilometriviiva. 1990-luvulla syntyi tämä myyntistrategia, jonka mukaan ylläpitokustannukset pienenevät merkittävästi, jos niillä ei olisi huoltoa tai ne rajoitetaan maksimiin. Erityisen hyvä esimerkki on Mercedes-Benzin automaattivaihteistot, joita tarjottiin 1990-luvun puolivälistä alkaen.

Tästä öljyn mittatikku puuttui ja korvattiin sokealla korkilla. Sen jälkeen vaihteistoissa oli usein sytytyskatkoja ja ongelmia. Asia on varsin yksinkertainen, sillä mikä tahansa rasittava öljy kärsii myös materiaalin väsymisestä. Joko hiukkasten kerääntymisestä, korkeista lämpötiloista johtuvista leikkausominaisuuksien heikkenemisestä jne. Aikaisemmin vaihteistoöljyn vaihdot tehtiin seuraavasti: Oli iso ja pienempi huoltoaikataulu. Vaihteistoöljy uusittiin joka ison huoltosuunnitelman yhteydessä ja öljytaso tarkastettiin jokaisessa pienessä huollossa.

Joten tässä on vaikea antaa yleistä vastausta. Jo mainituilla Mercedes-automaattivaihteistoilla öljyt tulisi vaihtaa 80 000 - 100 000 km:n jälkeen. Tarvittaessa he voivat kertoa sinulle oman ajoneuvosi vaatimuksista Internetin foorumeilla. Mallikohtaisilla Internet-foorumeilla näet todennäköisemmin, johtaako öljyhuollon puute muihin vaurioihin huomattavan usein. Muussa tapauksessa suosittelemme öljytason tarkistamista 50 000 km:n välein ja öljyn vaihtoa 80 000 - 100 000 km:n jälkeen, vaikka myös ajoneuvon yksilölliset vaatimukset vaikuttavat.

Miten mittaat ja lisäät vaihteistoöljyä?

Manuaalivaihteiston menettelyt

Tässäkin on tehtävä ero automaatti- ja manuaalivaihteiston välillä. Käsivaihteistoissa öljyn tyhjennystulppa (yleensä ulkoinen kuusio- tai kuusiokoloavain) on vaihteistokotelon pohjassa ja täyttötulppa sivussa. Täyttötulpan alareuna on yleensä vaadittu öljytaso. Tyhjennystulppaan voidaan rakentaa magneetti metallilastuille.

Automaattivaihteiston menettely

Öljyn täyttö ja tarkastus on hieman erilaista automaattivaihteistolla. Automaattivaihteistossa on mittatikku, joka ulottuu moottoritilaan. Moottorin on oltava käynnissä vaihteiston valitsimen asennossa "N" tai "P". Öljynmittatikun merkit on huomioitava. Huomaa, että öljytason lukemalla moottorin ollessa sammutettuna ei ole merkitystä! Vaihteiston pohjassa on tyhjennystulppa. Joskus muuntimessa on myös tyhjennystulpat. Myös vaihteistoöljynsuodatin löytyy automaattivaihteistoista.

Tätä varten vaihteiston öljypohja on purettava. Huomioi öljypohjan kiristyksen erityispiirteet (pulttien poikittais- tai kierrekiristys useissa työvaiheissa ja momenteissa, kuvattu vastaavassa korjaamon käsikirjassa). Uudelleentäytön yhteydessä lisäämme ensin tietyn määrän öljyä. Sitten moottori käynnistetään ja öljytaso tarkastetaan. Vielä puuttuva öljy täytetään. Automaattinen öljyn täyttö tapahtuu mittatikun akselin kautta.

Kuinka kauan voit ajaa ilman vaihteistoöljyä?

Automaattivaihteisto

Jos öljytaso on liian korkea, öljy voi vaahtoaa. Autoöljyllä jarrunauhat kastetaan nyt tarvittaessa öljyyn. Jos öljytaso on liian alhainen, liukukotelon venttiilit eivät välttämättä enää voi kytkeytyä tarkasti eikä muuntimen kitkaliitäntää saavuteta. Olemassa olevasta elektroniikasta riippuen nyt mitattu öljynpaine voi johtaa hätäajo-ohjelman kytkemiseen päälle. Ilman öljyä automaattivaihteisto ei toimi ollenkaan.

Manuaalivaihteisto

Manuaalisissa vaihteistoissa, jos öljytaso on liian alhainen, ketjupyörät ja synkronointirenkaat sekä vetoakselin laakerit ovat huonosti voideltuja. Jos öljytaso on liian alhainen, kuluminen lisääntyy huomattavasti. Ilman vaihteistoöljyä ei kannata ajaa, kuten ei ilman moottoriöljyä. Koska silloin vaihteistoon voi sattua merkittäviä vaurioita milloin tahansa.

Differentiaalivaihde

Jopa tasauspyörästöillä, on toistuvasti ehdotettu, että ne ovat huoltovapaita. On kuitenkin suositeltavaa tarkistaa öljytaso säännöllisesti ja vaihtaa öljyä pitkiin välein, jotka riippuvat ajokilometristä. Tai pienellä kilometrimäärällä kiinteän aikajakson jälkeen.