Matkatavaroiden kuljetus

Kaksoismassavauhtipyörät

(löytyi 590 tulosta)

Ilman kaksimassavauhtipyörää ajomukavuus olisi heikompi. Tämä johtuu siitä, että ajoneuvon moottorin vääntövärähtelyt aiheuttaisivat sen, että voimakas taustamelu purkautuisi vaimentamattomana. Ajoneuvot ja kuljettajat, joissa on kaksoismassavauhtipyörä, hyötyvät siis tasaisemmasta ajosta. Tältä sivulta löydät kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää kaksoismassavauhtipyörän monista eduista ja mahdollisista vioista. Jos tarvitset varaosaa, Motointegratorista löydät laajan valikoiman hyvään hintaan.

Varaosat TRW

Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Kaksoismassavauhtipyörät.

Kaikki valmistajat

Mitä etuja kaksimassaisten vauhtipyörien käytöstä on?

Polttomoottoreiden käyttövoimana on edestakainen tai pyörivä moottori. Kaksoismassavauhtipyörää voidaan käyttää mäntämoottoreissa. Mutta askel askeleelta, ensin tarkastellaan, miten edestakaisin liikkuvien mäntien voimansiirto toimii:

  1. Räjähdysmäinen prosessi vapauttaa energiaa moottorissa.
  2. Sylinterissä energia muuttuu paineeksi ja lämmöksi.
  3. Osa tätä sylinteriä on mäntä, joka imee syntyvän paineen.
  4. Kun mäntä liikkuu ylöspäin, paine siirtyy männäntappiin ja yhdystankoon.
  5. Siitä jatkuu prosessi, joka saa ajoneuvon kulkemaan. Mäntän jatkuva ylös- ja alasajaminen paineen vaimentamiseksi ja siirtämiseksi on olennainen osa ajoneuvon voimansiirtoa.

Kun edestakainen mäntä on toiminnassa, siitä voi aiheutua tiettyjä haittoja. Näitä ovat esimerkiksi voimansiirrosta aiheutuvat vääntövärähtelyt. Tämä aiheuttaa ääniä, kuten kolinaa ja jyrinää, ja vaihteiston vaihtaminen on myös vaikeampaa. Kaksoismassavauhtipyörän käyttö kompensoi näitä haittoja.

Kaksoismassavauhtipyörät on varustettu integroidulla jousivaimennusjärjestelmällä. Tämän järjestelmän ansiosta ne pystyvät vaimentamaan männän työn aiheuttamat vääntövärähtelyt ja niistä aiheutuvan melun. Tämän seurauksena auto kulkee hiljaisemmin ja vaihteita on helpompi vaihtaa, koska massavaikutukset ovat pienemmät.

Missä kaksoismassavauhtipyörät sijaitsevat?

Kaksimassavauhtipyörä on asennettu kampiakselin alapuolelle ja nopeusanturin viereen. Tämän sijoittelun ansiosta osa on erinomainen erottamaan moottorin aiheuttamat tärinät vaihteistosta ja voimansiirrosta.

Onko kaikissa ajoneuvoissa kaksimassaiset vauhtipyörät?

Nykyään yhä useammissa ajoneuvoissa on kaksoismassavauhtipyörä, mutta ei kaikissa. Tässä välissä kehittyi suuntauksia, kuten vääntömomentiltaan suuremmat moottorit ja kevyiden komponenttien suosiminen. Suurempi vääntömomentti nopeuttaa kiihtyvyyttä, kun taas kevyemmät komponentit edistävät polttoainetaloutta. Tällaiset suuntaukset aiheuttavat kuitenkin enemmän melua ajon aikana. Juuri tästä syystä ajoneuvoissa on joskus kaksimassaiset vauhtipyörät, jotka kuitenkin alentavat vääntömomenttia uudelleen.

Siksi on mahdotonta sanoa varmuudella, käytetäänkö ajoneuvossa kaksimassaista vauhtipyörää vai ei. Motointegrator tarjoaa sinulle asianmukaiset tiedot siitä, mihin ajoneuvomerkkeihin ja -malleihin kaksoismassavauhtipyörät sopivat.

Kaksoismassavauhtipyörän viat ovat harvinaisia

Kaksoismassavauhtipyörät hajoavat harvoin. Käytännössä niissä on huoltovapaa tekniikka. Jos vikoja esiintyy, ne johtuvat rikkoutuneesta tai vaurioituneesta kytkimestä. Moottorin kaksimassaisen vauhtipyörän vaurioituminen on myös mahdollista. Nämä vikojen lähteet on suljettava pois tai korjattava mahdollisimman nopeasti, jotta kaksoismassavauhtipyörään ei kohdistuisi kielteisiä vaikutuksia. Koska kaksoismassavauhtipyörän korjaaminen on kallista, vaurioiden ennaltaehkäisy on ensisijaisen tärkeää.

Jos kaksoismassavauhtipyörä vioittuu, se on helposti havaittavissa. Ongelmia esiintyy alueilla, joilla kaksimassavauhtipyörä todella tukee ja lisää mukavuutta:

  • Kytkinpoljin alkaa täristä. Värähtelytaajuus kasvaa tasaisesti.
  • Heti kun moottori käy, kuuluu ääniä. Nämä voivat olla kolisevia tai raapivia ääniä.
  • Yleinen ajomukavuus heikkenee, mikä johtuu korkeamman melutason lisäksi erityisesti vaikeammasta vaihteenvaihdosta.

Yleiskatsaus kaksoismassavauhtipyörän vaihtoon

Kaksoismassavauhtipyörän vaihtaminen alkaa pyörien tarkastuksella. Kaksoismassavauhtipyörän vaurioiden tarkistamiseksi vaihteisto irrotetaan erikoistyökaluja käyttäen. Tämä poisto - karkea yleiskatsaus vaihe vaiheelta:

  1. Irrota akku
  2. Jäähdyttimen huoltoasennon suorittaminen
  3. PTO-akselin kiinnitysruuvin löysääminen
  4. Pyörän pulttien löysääminen
  5. Pyörien irrottaminen, kun ajoneuvo on nostolavalla
  6. Moottorilokeron purkaminen
  7. Vaihdelaatikon kannen irrottaminen, jos sellainen on olemassa
  8. Vasemmanpuoleisen vääntövarren löysääminen
  9. Vetoakselien irrottaminen molemmin puolin
  10. Vaihteiston ja laakeripesän maahihnojen irrottaminen
  11. Kaikkien sähköliitäntöjen irrottaminen vaihteistosta
  12. Käynnistysmoottorin purkaminen
  13. Vaihdelaatikon tuen purkaminen
  14. Tulppien irrottaminen valoista ja vaihteenvaihdon toimilaitteen purkaminen

Kahden massan vauhtipyörät: Nämä ovat suosituimpia merkkejä

Koska kaksoismassavauhtipyörät ovat arvokkaita ja ajomukavuuden kannalta olennaisia komponentteja, me Motointegratorilla panostamme erityisen paljon laatuun. Valikoimassamme on esimerkiksi seuraavia merkkejä:

  • AISIN
  • SACHS
  • EXEDY
  • LuK

Löydät ajoneuvoosi sopivat varaosat nopeasti ja helposti selkeiden hakutoimintojen ansiosta. Lisäksi tarjoamme sinulle nopean ja ilmaisen toimituksen.

Parhaat tuotteet kategoriasta Kaksoismassavauhtipyörät

Sijoituskriteerit