Matkatavaroiden kuljetus

Tukivarren laakerointi

(löytyi 5009 tulosta)

Joidenkin ajoneuvojen toisiinsa liitettyjen osien välillä esiintyy värähtelyä. Nämä värähtelyt nopeuttavat liitettyjen osien kulumista. Vaimennuskumeja käytetään usein ennaltaehkäisyyn ja suojaamiseen. Ne vaimentavat ääniä ja suojaavat tärinää vastaan. Vaihtoehtona vaimennuskumeille on olemassa muita tärinänvaimennuselementtejä, kuten silentblockit. Ne on valmistettu erityisellä ja aiemmin patentoidulla tavalla. Motointegratorista voit tilata autoosi silentblockit nopeasti ja edullisesti.

Varaosat TRW

Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Tukivarren laakerointi.

Kaikki valmistajat

Mikä erottaa Silentblockit toisistaan?

Ajoneuvossa käytetään sekä kumipuskureita että muita tärinänestoelementtejä. Silentblockeille on ominaista kaksi olennaista seikkaa, jotka erottavat ne muista tärinänvaimennuselementeistä.

  1. Vulkanointi tuotannon aikana: Koska kumiosat vulkanoidaan, niiden sisältämät molekyylit eivät pääse liikkumaan vapaasti toisiaan vastaan. Näin ollen kumiosa on erityisen joustava.
  2. Ei kääntölaakeria: Silentblockeja ei voida asentaa sovelluksiin, joissa osien on käännyttävä, minkä vuoksi niitä ei voida käyttää esimerkiksi pyöränripustusten jousitusnivelten kanssa.

Hiljaisia lohkoja käytetään erityisesti paikoissa, joissa ei tarvita nivellakereita. Tyypillinen sovellusalue on autojen vakauttajat: Tässä hiljaiset lohkot palvelevat ajoneuvojen "vakautta". Ilman vakaajia ajoneuvo kaatuu suurella todennäköisyydellä kaarteessa. Vakaajat toimivat tämän vastapainona, sillä niiden luja rakenne ja yhteys pyöriin vähentävät ajoneuvon vierintäkäyttäytymistä.

Missä hiljaiset lohkot sijaitsevat?

Silentblockeja löytyy mitä erilaisimmilta sovellusalueilta ja mitä erilaisimmissa muodoissa. On olemassa esimerkiksi hydraulisia silentblokkeja, joissa on nestettä. Niiden rooli on tärkeä moottorin tärinän vaimentamisen yhteydessä.

Jos kuitenkin puhutaan tunnetuimmista äänettömistä lohkoista, joiden vaihtaminen on todennäköisimmin tarpeen, äänettömät lohkot sijaitsevat toispuiden ja ajoneuvon alustan välissä. Siellä ne toimivat stabilisaattoreina kuvatulla tavalla. Nivelakselit yhdistävät ohjauksen ja pyörät ajoneuvon runkoon eli alustaan. Tämä liitos vaatii vakauttamista käyrissä, joissa ei ole kääntölaakereita. Silentblockit täyttävät tämän tehtävän asianmukaisesti.

Miksi komponenttien nimi on Silentblocks?

Nimi Silentblocks tulee Paulstrasta. Tämä yritys loi oman patentoidun tekniikan vaihtoehtona tavanomaisille kumipuskureille, jolla se erottui markkinoilta: Silentblock. Tämän vuoksi silentblock kantaa nimeä Paulstra, vaikka monet valmistajat saavat nykyään valmistaa ja myydä silentblockeja tämän valmistusmenetelmän mukaisesti.

Silentblockin vika? Näin tunnistat sen.

Silentblock on muita kumipuskureita vankempi ja kestävämpi, mutta se ei vähennä käytön aiheuttamaa kulumista. Hallitut ohjausliikkeet ja ennakoiva ajotapa ehkäisevät kulumista. Ennemmin tai myöhemmin hiljainen lohko kuitenkin vioittuu kulumisen vuoksi. On arvioitu, että tämä vika voi ilmetä noin 100 000 kilometrin ajon jälkeen (poikkeuksia on tietenkin aiemminkin ja paljon myöhemmin). Onnettomuuksissa, joissa toispuolitanko ja/tai alusta vaurioituvat, vika on joka tapauksessa hyvin todennäköinen.

Kulumiseen liittyvän vian merkit näkyvät ajokäyttäytymisessä. Kiinnitä huomiota siihen, onko

  • vaihteita vaihdettaessa esiintyy voimakasta ja nykivää tärinää;
  • Ajoneuvon tärinä on havaittavissa käynnistettäessä ja kiihdytettäessä;
  • tai ohjauspyörä tärisee epänormaalisti.

Ennen kuin ohjaustanko tai alusta vaurioituu yhä huonomman puskurin vuoksi tai ajomukavuus heikkenee niin paljon, että se johtaa onnettomuuteen, on tarkistettava ja tarvittaessa vaihdettava äänettömät puskurit.

Äänettömien lohkojen vaihtaminen - selitetty vaihe vaiheelta

Äänettömät lohkot vaihdetaan irrottamalla toispuolitanko. Tämä menettely ei toimi ilman nostolavaa. Joko vaihdat silentblockit itse itsepalvelukorjaamossa tai teet silentblockien vaihdon kokonaan ammattitaitoisella henkilökunnalla. Vaiheittainen menettelytapa toispuiden irrottamiseksi ja äänettömien lohkojen vaihtamiseksi on seuraava:

  1. Irrota rengas.
  2. Löysää pultit, jotka yhdistävät nivelakselin pyörään.
  3. Paina äänetön lohko irti toispuoleisesta nivelakselista. (Vaikea vaihe, joka vaatii erityisen puristustyökalun)
  4. Paina nyt uusi äänetön lohko toispuoleiseen tukipisteeseen.
  5. Toista prosessi takaperin: Asenna toispuoleinen tukiputki ruuvaamalla se tiukasti kiinni. Tärkeää: Nosta etupyörää sillä välin, jotta se kevenee ja pääsee luonnolliseen ajoasentoon ennen kuin asennat toispyörän.

Koska äänettömien lohkojen vaihto vastaa ajoneuvon ohjaukseen kohdistuvaa toimenpidettä, ajoneuvo on vietävä korjaamolle viimeistään vaihdon jälkeen. Siellä rata tarkistetaan ja tarvittaessa säädetään.

Osta Silentblockit Motointegratorista

Motointegrator tarjoaa laajan valikoiman silentblockeja erilaisiin ajoneuvojen rakennussovelluksiin. Niiden joukossa ovat edustettuina seuraavat tunnetut tuotemerkit:

  • FORTUNE LINE
  • HANS PRIES
  • HUTCHINSON
  • IMPERGOM
  • LEMFOERDER

Meiltä löydät oikean komponentin tarkoituksiisi tarkkojen hakutoimintojen avulla. Pidämme erittäin tärkeänä nopeaa toimitusta 2-4 päivän kuluessa. Jos sinulla on kysyttävää, älä epäröi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Parhaat tuotteet kategoriasta Tukivarren laakerointi

Sijoituskriteerit