Raitisilmasuodattimet

Moottorilohkot

(löytyi 23 tulosta)

Moottorilohkoja kutsutaan myös kampikammioiksi, ja ne ovat polttomoottorin keskeisiä osia. Moottorin lohko sisältää sylinterit ja kampiakselin laakerit. Moottorilohkossa olevat viat voivat vaikuttaa vakavasti ajoneuvon toimintakykyyn. Mahdollisia syitä tämän alueen vaurioille ovat kuluminen, öljyn puute ja ylikuumeneminen.

Viallinen moottorilohko voidaan kuitenkin vaihtaa. Motointegratorista löydät helposti sopivia moottorilohkoja kaikkiin tärkeimpiin valmistajiin ja malleihin. Voit luottaa korkeaan laatuun, reiluihin hintoihin ja nopeaan toimitukseen.

Varaosat BREMBO

Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Moottorilohkot.

Kaikki valmistajat

  • Abarth
  • Acura
  • Aixam
  • Alfa Romeo
  • Andoria
  • ARO
  • Aston Martin
  • Audi
  • Austin
  • Avia
  • Bedford
  • Bentley
  • BMW
  • Buick
  • Cadillac
  • FSO
  • GAZ
  • GEO
  • GMC
  • Great Wall
  • Honda
  • Hummer
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Innocenti
  • Isuzu
  • Iveco
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Ssangyong
  • Steyr
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tata
  • Tesla
  • Toyota
  • Trabant
  • UAZ
  • Volvo
  • VW
  • Wartburg
  • Zastava
  • ZAZ
  • ZIL

Mikä on moottorilohko?

Moottorilohko täyttää ajoneuvossa useita tehtäviä. Se siirtää moottorin voimat. Se toimii myös kampiakselin ja nokka-akselin laakerina sekä sylinterin kannen pitimenä. Moottorilohko sisältää myös kanavat voiteluaineille ja jäähdytysnesteille sekä vesivaipan (moottorit, joissa on nestejäähdytys). Monet muut osat on asennettu tälle ajoneuvon alueelle.

Moottorilohko altistuu raskaalle kuormitukselle ajoneuvon ollessa käytössä. Siksi se on suunniteltu kestäväksi. Moottorilohkot valetaan yleensä yhtenä kappaleena valuraudasta tai alumiinista.

Mitä vikoja moottorilohkossa voi esiintyä?

Koska moottorilohkossa yhdistyy suuri määrä osia ja tehtäviä, siinä voi esiintyä monenlaisia vikoja. Nämä johtuvat pääasiassa kulumisesta.

Esimerkiksi sylinterinkannen tiivisteen vaurioituminen johtaa veden kertymiseen ja siten paineen nousuun palotilassa. Tämä voi aiheuttaa vakavia moottorivaurioita.

Nokka-akselin vaurioituminen voi heikentää moottorin suorituskykyä huomattavasti ja johtaa jopa moottorin täydelliseen rikkoutumiseen. Öljyn puute on yksi moottorilohkon vikojen mahdollisista syistä. Öljyn puutteen seurauksena mäntä deformoituu, kun se koskettaa moottorin viereisiä osia. Tämä voi johtaa vakaviin moottorivaurioihin. Toinen syy moottorilohkon vaurioitumiseen on moottorin ylikuumeneminen. Näin voi tapahtua erityisesti, jos et ota huomioon moottorin varoitusvalon antamia tietoja.

Moottorilohkon vaurioitumisen oireet

Moottorilohkon vaurion oireet riippuvat jälleen vaurioituneesta osasta. Usein ainoa tapa selvittää vika tarkalleen on käydä erikoiskorjaamolla. Näiden oireiden vuoksi kannattaa miettiä myös moottorilohkoa:

  • Moottori sammuu yhtäkkiä kokonaan.
  • Huomaat, että moottorin teho vähenee huomattavasti.
  • Moottorilohkosta vuotaa nesteitä.
  • Halkeaman voi nähdä paljain silmin.

Jos moottorilohko on vaurioitunut, sinun ei missään tapauksessa pidä jatkaa ajamista, vaan käydä mahdollisimman pian korjaamolla tarkkaa diagnoosia varten. On suuri vaara, että lisävahinkoja syntyy, jos jatkat ajamista.

Moottorilohkon puhdistaminen: Onko se sen arvoista?

Jos moottori ei vain käy tasaisesti, saattaa olla syytä puhdistaa moottorilohko. Tämä edellyttää moottorilohkon esikäsittelyä höyrypuhdistimella. Sitten käytetään kylmää puhdistusainetta. Periaatteessa voit tehdä tämän itse, jos sinulla on tarvittava osaaminen ja laitteet. Muista kuitenkin, että sinun on ensin purettava osat ja sijoitettava ne tiiviiseen säiliöön. Muuten öljyä voi vuotaa ympäristöön.

Korjaamolla tehtävän puhdistuksen yhteydessä puhdistetaan usein moottorilohkon lisäksi myös muita osia, kuten EGR-venttiili, turboahdin, kaasuläppä tai ilman massavirta-anturi. Likahiukkaset vaikuttavat erityisesti näihin komponentteihin. Jotkut korjaamot voivat myös puhdistaa moottorilohkon ultraäänellä.

Moottorilohkon vaihtaminen: menettely ja kustannukset

Jos moottorilohkossa ilmenee vikoja, on usein mahdollista korjata tai vaihtaa yksittäisiä osia. Tämä koskee esimerkiksi sylinterikannen tiivistettä tai moottorin kiinnitystä. Joskus on tarpeen vaihtaa koko moottorilohko. Sitten voit valita upouuden moottorin ja käytetyn vaihtomoottorin välillä. Sopivin vaihtoehto riippuu myös ajoneuvon iästä ja ajokilometreistä. Myös mallilla on merkitystä. Pienten autojen osalta vaihtomoottorin hankinta on usein paljon edullisempaa kuin urheiluautojen osalta, joita valmistetaan vain pieniä määriä.

Moottorilohkon vaihtaminen erikoiskorjaamoissa on yleensä melko kallista. Tämä johtuu suuresta työmäärästä, joka kestää noin 8 tuntia. Voit tehdä työn itse vain, jos sinulla on tarvittava osaaminen. Se, mitä tarkalleen ottaen on tehtävä, riippuu ajoneuvomallista. Yleensä koko moottori on irrotettava ja purettava.

Osta moottorilohkoja verkossa Motointegratorilta

Motointegratorista voit helposti ostaa moottorilohkoja verkossa. Valitse laajasta valikoimasta kaikkia merkkejä ja malleja. Etsitpä sitten V8-moottorilohkoa tai Aerox-moottorilohkoa, löydät etsimäsi nopeasti verkkokaupastamme. Ajoneuvohaku merkin ja mallin mukaan helpottaa hakua huomattavasti. Valitse merkki, malli ja tyyppi, ja saat sopivat tuotteet näkyviin reaaliajassa.

Motointegrator on yksi Euroopan suurimmista autoteollisuuden verkkokaupoista. Suuren valikoimamme ja jatkuvasti hyvän hinta-laatusuhteen lisäksi tähän vaikuttaa myös palvelumme laatu. Myös tunnetut valmistajamme osallistuvat palveluvalikoimaamme: Toimitamme sinulle muun muassa Elringin tai Febi Bilsteinin moottorilohkoja.

Parhaat tuotteet kategoriasta Moottorilohkot

Sijoituskriteerit